مجازات شرکت در پارتی

مجازات شرکت در پارتی مختلط (1403) + دفاع از اتهام

امروزه شرکت در مهمانی و پارتی های مختلط (چه برای برای تولد باشد، چه جشن فارق التحصیلی و چه موارد مشابه) در بین جوانان بسیار رواج پیدا کرده و ممکن است این سوال برای آنها بوجود بیاید که آیا شرکت در این پارتی ها جرم بوده و مجازات شرکت در پارتی مختلط و شبانه چیست؟

ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری:‌ 09121764514
در مواردی همچون دستگیری در پارتی های مختلط می توان از مشاوره وکیل پایه یک دادگستری استفاده کرد.

مجازات شرکت در پارتی مختلط و شبانه

شرکت در پارتی شبانه و مختلط به تنهایی جرم محسوب نشده اما اگر در آن پارتی مواردی نظیر مصرف الکل، مواد مخدر و …. اتفاق افتد، برای فرد مجرم، مجازات به همراه خواهد داشت.

حکم دستگیری دختر و پسر در پارتی

معمولا در پارتی های شبانه جرایمی رخ میدهد که باعث دستگیری دختر و پسر حاضر در پارتی می شود و برای آنها مجازات شرکت در پارتی مختلط در نظر گرفته می شود؛ برخی از این جرایم شامل :

  1. رابطه نامشروع.
  2. زنا (در برخی مواقع).
  3. مصرف مشروبات الکلی.
  4. مصرف مواد مخدر و …
اگر در مهمانی مختلط، جرمی صورت گرفته باشد، حکم دستگیری دختر و پسر در پارتی صادر میشود.
اگر در مهمانی مختلط، جرمی صورت گرفته باشد، حکم دستگیری دختر و پسر در پارتی صادر میشود.

مجازات جرایمی که در پارتی ها رخ میدهد

  1. مصرف مشروبات الکلی : 3 تا 6 ماه حبس و یا 74 ضربه شلاق.
  2. رابطه نامشروع یا زنا : تا 99 ضربه شلاق.
  3. توزیع مواد روانگردان : اگر تا یک گرم باشد ، تا 70 ضربه شلاق و برای موارد بالاتر، حبس و حتی اعدام نیز در نظر گرفته میشود.

همچنین مجازات حمل مشروبات الکلی ، حبس (تا یکسال) و شلاق (تا 74 ضربه) در نظر گرفته میشود.

بهترین راه دفاع اتهام مهمانی مختلط

از آنجاییکه برگزاری یا شرکت در مهمانی مختلط به خودی خود جرم نیست، پس دادسرا ها با اشاره به ماده 638 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تحقیقات را انجام داده ، پرونده را به دادگاه کیفری ارسال کرده و این عمل را جرم به حساب می آورند.

از طرف دیگر ، متهمان باید از اصل قانونی بودن جرم دفاع کرده و به آن تکیه کنند.

ارتباط فوری با وکیل پایه یک دادگستری:‌ 09121764514
جهت مجازات شرکت در پارتی مختلط و …

مجازات برگزاری پارتی چیست؟

به طور کلی برگزاری پارتی در قانون اسلامی جرم نبوده و  مجازاتی به همراه ندارد، مگر آنکه شخصی در آن مرتکب جرائمی مثل رابطه نامشروع و … شود.

برای حضور در پارتی باید جوانب مختلف آن را در نظر بگیرید ، به طور مثال اگر در پارتی ، جز افرادی باشید که مشروب یا مواد مخدر مصرف کرده اند، اگر پلیس به پارتی وارد شود، شما مجرم شناخته شده و برای تان مجازات در نظر گرفته می شود.

بنابر حکم شرعی حضور در مهمانی مختلط ، حتی اگر عمل گناه و جرمی در مهمانی انجام نگیرد، باید نهی از منکر که وظیفه الهی است رعایت شود.
بنابر حکم شرعی حضور در مهمانی مختلط ، حتی اگر عمل گناه و جرمی در مهمانی انجام نگیرد، باید نهی از منکر که وظیفه الهی است رعایت شود در غیر این صورت مجازات شرکت در پارتی مختلط برای آن در نظر گرفته میشود.

ماده 638 قانون مجازات اسلامی چیست؟

طبق این قانون  اگر کسی در انظار عمومی به عملی حرام تظاهر کند، اضافه بر کیفر آن عمل ، مجازات زیر را به همراه خواهد داشت :

74 ضربه شلاق یا بین 10 تا 60 روز حبس.

نکته طبق ماده 638 مجازات شرکت در پارتی مختلط : بانوانی که در معابر عمومی ، بدون حجاب شرعی ظاهر میشودند، به حبس (از 10 روز تا 60 روز) و یا جریمه نقدی محکوم خواهند شد.

حکم شرعی حضور در مهمانی مختلط چیست؟

به نقل از از مراجع تقلید : اگر بیم افتادن به گناه در آن مجالس نباشد، مانعی ندارد اما نهی از منکر که وظیفه الهی است باید رعایت شود.

مشاوره با وکیل خبره کیفری

بعد از دستیگری در مهمانی مختلط شبانه، میتوان با یک وکیل متخصص تماس گرفته و پیگیری و پیشبرد پرونده را به او سپرد. درجلسه مشاوره ، وکیل بر جزئیات پرونده آگاه شده و بهترین تصمیم را برای دفاع از موکل خود اتخاذ می کند.

ارتباط فوری با وکیل پایه یک دادگستری:‌ 09121764514

برگزاری پارتی ، اگر عمل خلاف قانون در آن صورت نگیرد، جرم به حساب نمی آید.
برگزاری پارتی ، اگر عمل خلاف قانون در آن صورت نگیرد، جرم به حساب نمی آید؛ اما اگر جرایمی مثل توزیع مواد مخدر و روانگردان در آن صورت گیرد، مجازات به همراه خواهد داشت.

آیا مقاله مجازات شرکت در پارتی مختلط (1403) + دفاع از اتهام مفید بود؟
وکیل علوی آماده پاسخگویی به سوالات شما در دستگیری در پارتی های شبانه و مهمانی های مختلط می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

آموزش های حقوقی مرتبط