مجازات پرونده سازی چیست؟

مجازات پرونده سازی چیست؟ (جرم پاپوش در ایران)

مجازات پرونده سازی

یکی از قدیمی ترین جرایم کیفری در ایران پاپوش یا پرونده سازی است. این جرم معمولا به دلایلی همچون انتقام گیری، نابودی رقبا و … انجام میشود. در این مقاله راجب دو موضوع تحت عناوین : 1- مجازات پرونده سازی چیست؟  2- نحوه مقابله با جرم پرونده سازی چیست؟؟ صحبت خواهیم کرد و تمامی نکات تکمیلی را نیز به شما آموزش میدهیم.

اگر فرصت کافی برای مطالعه این راهنمای آموزشی را ندارید و قصد دارید تا هر چه سریع تر با یک وکیل کیفری برای مطرح کردن دغدغه خود و پیدا کردن بهترین راه حل صحبت کنید؛ همین حالا با تلفن 09121764514 تماس بگیرید.

 

جرم پاپوش سنگین است؟

بله. از آنجایی که پرونده سازی جز جرایم کیفری محسوب میشود و مجرم با جان، مال و آبرو یک فرد بازی میکند؛ باید منتظر تاوان سنگینی نیز باشد. (البته اگر متهم بتواند ثابت کند که جرم نسبت داده شده به او پرونده سازی است.)

اگر متهم نتواند اثبات کند، جرمی که به او نسبت داده شده پرونده سازی است، باید مجازات جرم انجام داده نشده را بکشد. در اینجور مواقع جای هیچ ریسکی وجود ندارد و باید هر چه سریع تر از یک وکیل کیفری خبره کمک گرفت تا جلوی رخ دادن فاجعه گرفته شود.

جرم پرونده سازی در ایران
جرم پرونده سازی در ایران

مجازات پرونده سازی در ایران چیست؟

  • از 3 ماه الی 18 ماه زندان.
  • هفتاد و چهار ضربه شلاق.

مجازات پاپوش مواد مخدر چقدر است؟

اگر فردی اقدام به جاسازی هر نوع مواد مخدر در ملک، ماشین یا محل کار شما بکند چه اتفاقاتی میافتد؟

همانطور که میدانید مجازات حمل مواد مخدر نسبت مستقیمی با وزن مواد مخدر دارد. فردی که با جاسازی مواد مخدر اقدام به پاپوش علیه شما میکند، دقیقا همان مجازاتی که برای شما خواسته در انتظارش است.

به طور مثال اگر جرم پاپوشی که برای شما طراحی میکند، 30 سال حبس باشد، پس از اثبات پاپوش او توسط شما، آن فرد باید مجازات 30 سال زندان را بکشد.

وکیل علوی ، آماده ارائه بهترین راهکار برای مقابله با انواع پاپوش بر علیه شما میباشد.

شیوه مقابله با جرم پرونده سازی چیست؟

  • در مرحله اول لازم است تا موضوع پرونده را با یک وکیل کیفری متخصص مطرح کنید تا بهترین استراتژی برای پیش بردن پرونده مشخص شود.
  • راه اندازی یک اکانت در سامانه ثنا sana.adliran.ir (این کار روی میتوانید با حضور در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نزدیک به محل سکونت خود نیز انجام دهید.)
  • آماده سازی یک شکواییه اصولی. (حتما از یک وکیل کیفری مشورت بگیرید.)
  • ارسال شکواییه به دادگاه.
  • شروع مراحل رسیدگی به شکایت شما در دادسرا.
  • منتظر ماندن برای صدور رای دادگاه و مشاهده آن در حساب کاربری ثنا شما.
جرم پاپوش چقدر سنگین است؟ شیوه مقابله با پرونده سازی چیست؟
جرم پاپوش چقدر سنگین است؟ شیوه مقابله با پرونده سازی چیست؟

آیا برای پیگیری مجازات پرونده سازی باید وکیل اختیار کنیم؟

خیر. به طور کلی برای پیگیری جرایم کیفری نیاز اجباری به وکیل گرفتن نیست. اما حساسیت بالای این نوع پرونده ها کاملا مشخص بوده و جای هیچگونه ریسکی نمیباشد. در نتیجه حتی اگر وکیل هم اختیار نکنید، لازم است تا حتما در زمینه موضوع پرونده خود از خدمات مشاوره یک وکیل متخصص استفاده کنید.

مجازات پاپوش در کجای قانون نوشته شده است؟

  • در کتاب قانون مجازات اسلامی (ماده 669) اعلام میشود که جرم این کار برابر با 3 الی 16 ماه زندان (یا تا هفتاد و چهار ضربه شلاق) میباشد.
  • همچنین در قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر (ماده 26) در مورد جزای جاسازی و پاپوش مواد مخدر به صورت کامل توضیح داده میشود.

 

آیا مقاله مجازات پرونده سازی چیست؟ (جرم پاپوش در ایران) برای شما مفید بود؟

آماده ارائه پاسخ به تمامی سوالات شما در زمینه پاپوش هستیم.

4.7/5 - (9 امتیاز)

آموزش های حقوقی مرتبط