نحوه شکایت از پیج فروش اینترنتی اینستاگرام

نحوه شکایت از پیج اینستاگرام (فروش اینترنتی) + آموزش

نحوه شکایت از پیج فروش اینترنتی اینستاگرام

اینستاگرام با بیش از 40 میلیون کاربر ایرانی، پر استفاده ترین اپلیکیشن فعال در ایران است. به صورت روزانه پیج های فروشگاهی زیادی در اینستاگرام شروع به فعالیت میکنند. خیلی ها خدمات دهی خوبی دارند، اما بعضی از کلاهبرداران نیز هستند که سبب شدند روزانه هزاران جست و جو جهت آشنایی با نحوه شکایت از پیج اینستاگرام انجام شود. در این مقاله قصد داریم تا یکبار برای همیشه شما را با نحوه شکایت از پیج فروش اینترنتی اینستاگرام آشنا کنیم.

البته روشی که ما قرار است به شما معرفی کنیم،‌ صرفا جهت شکایت از فروشگاه های اینترنتی اینستاگرام نیست. بلکه یک روش جامع و کلی بوده و در واقع آموزشی برای نحوه شکایت از خرید اینترنتی در اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و … میباشد.

اگر فرصت کافی برای مطالعه آموزش زیر را ندارید و یا به دنبال شماره وکیل جرایم رایانه ای  جهت دریافت مشاوره و کشف بهترین نحوه شکایت از پیج فروش اینترنتی اینستاگرام هستید؛ همین حالا با تلفن 09121764514 تماس حاصل بفرمایید.

 

آیا اصلا میشود از یک پیج اینستاگرامی شکایت کرد؟

بله. خیلی از هموطنان ما تصور دارند که چون اینستاگرام در ایران نیست، نمیشود پیگیری قانونی انجام داد و متخلف را به سزای اعمالش رساند. شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام کاملا امکان پذیر بوده و در صورتی که مسیر را به درستی طی کنید، به تمامی حق و حقوق خود نیز خواهید رسید.

برای پیگیری شکایت کلاهبرداری اینستاگرامی دو نهاد کلی وجود دارند. 1- پلیس فتا. 2- دادسرای جرایم رایانه ای.

شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام چگونه است؟

در ابتدا باید دلیل شما از شکایت مشخص شود. به طور کلی مرسوم ترین دلایل شکایت از پیج فروش اینترنتی اینستاگرام موارد زیر میباشند.

  • عدم ارسال کالا. (توجه کنید که اگر فروشنده فقط در ارسال کالا تاخیر داشته، کلاهبرداری محسوب نمیشود.)
  • تحویل کالای تقلبی به جای کالای اصل به شما.
    اگر فروشنده در داخل پیج خود اعلام کرده که این کالاها بدلی یا فیک هستند. (و مثلا به همین دلیل قیمت آنها پایین میباشد.) او دچار هیچ جرمی نشده است.

دیگر دلایل شکایت از پیج اینستاگرامی

  • راه اندازی پیج فروشگاهی تقلبی. (مثلا پیجی با اسم دیجی کالا توسط یک کاربر راه اندازی شده و هموطنان کم اطلاع را گول میزنند.)
  • فروش کالا با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت اصلی محصول.
    حتما قبل از هرگونه اقدام به خرید، از قیمت کالای مورد نظرتان با جست و جو در گوگل (یا سایت هایی مثل دیجی کالا، ترب و …) آگاه شوید.

آگاهی کامل شما باعث میشود تا هیچوقت نیاز به شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام پیدا نکنید.

نحوه شکایت از پیج اینستاگرام به دو دسته کیفری و حقوقی تقسیم میشود.
شکایت از پیج اینستاگرام کلاهبرداران کار سختی نیست. فقط لازم تا با نحوه شکایت از پیج فروش اینترنتی اینستاگرام به صورت کامل آشنا شوید.

شکایت کیفری کنیم یا شکایت حقوقی؟

چه موقع باید از پیج اینستاگرام شکایت حقوقی کنیم؟

بسیاری از مواقع هست که فروشنده مرتکب هیچ جرم کیفری ای نشده و یا به اصطلاح کلاهبرداری نکرده. مثلا زمان تحویل 4 روز بوده، اما 14 روز گذشته و هنوز نه وجهی را به شما برگردانده و نه کالا را ارسال میکند. زمانی هم که با او صحبت میکنید به شما قول میدهد که در چند روز آینده کالای شما ارسال میشود. در این گونه موارد لازم است که شکایت حقوقی مطرح شود. مطرح کردن شکایت شما در دادگاه حقوقی سبب میشود تا فروشنده فشار بالایی را تجربه کند و مجبور شود که در سریع ترین زمان ممکن وجه پرداخت شده را به حساب شما بازگرداند. مرجع رسیدگی به این شکایت دادگاه حقوقی است.

وکیل علوی آماده حل مشکلات شماست. جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.
تلفن تماس : 09121764514

نحوه شکایت از پیج اینستاگرام (شکایت کیفری)

  • در مرحله اول لازم است تا تمامی مدارک و اسنادی را که نشان دهنده وجوع جرم هستند، توسط شما جمع آوری شود.
    در اینجا منظور از جرم سرقت اینترنتی یا کلاهبرداری است.
  • حالا در گوگل جست و جو کنید و نزدیک ترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی به خود را پیدا کنید. سپس به آنجا رفته و شکایت خود را به صورت دقیق مطرح کنید.
  • هم اکنون دادسرای جرایم رایانه ای پرونده شما برای پلیس فتا ارسال کرده و رسیدی های لازم آغاز میشود.

اگر شکایت شما توسط دادسرای جرایم رایانه ای رد شد، میتوانید از شیوه شکایت حقوقی که در بالا مطرح کردیم استفاده کنید.

شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام
شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام
آیا با نحوه شکایت از فروشگاه های اینترنتی اینستاگرام آشنا شدید؟

منتظر پاسخ به سوالات شما هستیم.

4.9/5 - (7 امتیاز)

آموزش های حقوقی مرتبط