مجازات پرونده سازی چیست؟

مجازات پرونده سازی (افترا) چیست؟ + جرم پاپوش

مجازات پرونده سازی (افترا)

یکی از قدیمی ترین جرایم کیفری، افترا میباشد که در ایران از آن با اسم پاپوش یا پرونده سازی نیز نام میبرند. این جرم معمولا به دلایلی همچون انتقام گیری، نابودی رقبا و … انجام میشود. در این مقاله راجب دو پرسش شما تحت عناوین : 1- مجازات پرونده سازی چیست؟  2- نحوه مقابله با جرم پرونده سازی چیست؟ صحبت خواهیم کرد و تمامی نکات تکمیلی را نیز به شما آموزش میدهیم.

جهت ارتباط فوری با وکیل کیفری میتوانید همین حالا با تلفن 09121764514 تماس بگیرید.

 

جرم پاپوش سنگین است؟

بله. از آنجایی که پرونده سازی جز جرایم کیفری محسوب میشود و مجرم با جان، مال و آبرو یک فرد بازی میکند؛ باید منتظر تاوان سنگینی نیز باشد. (البته اگر متهم بتواند ثابت کند که جرم نسبت داده شده به او پرونده سازی است.)

اگر متهم نتواند اثبات کند، جرمی که به او نسبت داده شده پرونده سازی است، باید مجازات جرم انجام داده نشده را بکشد. در اینجور مواقع جای هیچ ریسکی وجود ندارد و باید هر چه سریع تر از یک وکیل کیفری خبره کمک گرفت تا جلوی رخ دادن فاجعه گرفته شود.

جرم پرونده سازی در ایران
جرم پرونده سازی در ایران

مجازات پرونده سازی در ایران چیست؟

  • از 3 ماه الی 18 ماه زندان.
  • هفتاد و چهار ضربه شلاق.

مجازات پاپوش مواد مخدر چقدر است؟

اگر فردی اقدام به جاسازی هر نوع مواد مخدر در ملک، ماشین یا محل کار شما بکند چه اتفاقاتی میافتد؟

همانطور که میدانید مجازات حمل مواد مخدر نسبت مستقیمی با وزن مواد مخدر دارد. فردی که با جاسازی مواد مخدر اقدام به پاپوش علیه شما میکند، دقیقا همان مجازاتی که برای شما خواسته در انتظارش است.

به طور مثال اگر جرم پاپوشی که برای شما طراحی میکند، 30 سال حبس باشد، پس از اثبات پاپوش او توسط شما، آن فرد باید مجازات 30 سال زندان را بکشد.

وکیل علوی ، آماده ارائه بهترین راهکار برای مقابله با انواع افترا بر علیه شما میباشد.

جرم پاپوش چقدر سنگین است؟ شیوه مقابله با پرونده سازی چیست؟
جرم پاپوش چقدر سنگین است؟ شیوه مقابله با پرونده سازی چیست؟

آیا برای پیگیری مجازات پرونده سازی (افترا) باید وکیل اختیار کنیم؟

پرونده های افترا به دلیل پیچیدگی بالای نیاز مبرمی به همکاری با وكيل كيفری متخصص دارند. چرا که برگزاری جلسات مشاوره قبل از جلسه رسيدگی دادگاه، انجام هماهنگي های لازم بين وكيل و موكل در مورد اظهارات در دادگاه و سپس حضور اين وكيل متخصص بهمراه موكل در تمامی مراحل دادسرا و دادگاه، میتواند نقشی بسیار اساسی در نتیجه نهایی پرونده داشته باشد.

مجازات پاپوش (مستندات قانوني جرم افترا در قانون مجازات اسلامي)

  • در کتاب قانون مجازات اسلامی (ماده 669) اعلام میشود که جرم این کار برابر با 3 الی 16 ماه زندان (یا تا هفتاد و چهار ضربه شلاق) میباشد.
  • همچنین در قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر (ماده 26) در مورد جزای جاسازی و پاپوش مواد مخدر به صورت کامل توضیح داده میشود.

آیا مقاله مجازات پرونده سازی چیست؟ (جرم پاپوش در ایران) برای شما مفید بود؟

آماده ارائه پاسخ به تمامی سوالات شما در زمینه پاپوش هستیم.

4.7/5 - (9 امتیاز)

آموزش های حقوقی مرتبط